Toimitusehdot ja -tavat

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Suomen sisällä tapahtuvia toimituksia. Toimituksista muualle kuin Suomeen, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse os. myynti[at]urheilupajala.fi tai puhelimitse (08) 474 666. Ehdot voimassa 1.1.2010 alkaen. Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme  ja toimitusehtojamme. Hyväksymällä tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot (rasti ruutuun tilausvaiheessa).

Verkkokauppamme tuotteet ovat pääasiassa kivijalkamyymälämme tuotteita (ellei erikseen tuotteessa mainita toimitusmyyntiä), eivätkä varastomuutokset päivity reaaliaikaisesti verkkokauppaan. Näin ollen mahdollisia puutteita voi ilmetä. Mikäli emme pysty toimittamaan tilaustasi, palautamme sinulle takaisin maksamasi summan.

Verkkokauppamme kaikki tuotteet ovat kausiluonteisia artikkeleita ja saatavana ilmoitettuun hintaan vain rajoitetun ajan, niin pitkään kuin tuotetta on varastossamme. Mikäli tuote on loppunut, pidätämme oikeuden olla toimittamatta tuotetta tilaajalle (tuotetta on kaupassamme vain rajoitettu erä). Tarjoamme mahdollisuuksiemme mukaan hinnaltaan ja laadultaan vastaavaa tuotetta, mutta mikäli se ei ole mahdollista tai ei käy tilaajalle peruutamme kaupan ja palautamme rahat. 

Maahantuoja ja valmistaja pidättää oikeuden mahdollisiin hinta- ja materiaalimuutoksiin. Tuotteen tuotetiedoista vastaa tuotteen valmistaja ja maahantuoja, eikä Urheilu Pajala Oy vastaa niissä mahdollisesti esiintyvistä virheistä.

Toimitustavat

  • Toimitus kirjeenä tai nouto postista
  • Matkahuollon Bussipaketti
  • Sähköpostitse (Huom! Käytä vain tilatessasi lahjakortin)
  • Kiitolinja (HUOM! Vain tilatessasi kuntolaitteita ja polkupyöriä).
  • Pakettiautomaatti - Nouda pakettisi pakettiautomaatista. 

Toimituskulut määräytyvät automaattisesti ostoskorin sisällön ja valitsemasi toimitustavan mukaan.

Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla. Mikäli tilaus vaatii erityisen toimitustavan esimerkiksi suuren koon tms. vuoksi, otamme sinuun yhteyttä sopiaksemme sopivimman ja edullisimman toimitustavan.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset) tai kahden seuraavan arkipäivän aikana. Toimitamme tilauksesi viimeistään kahden viikon kuluessa tilausvahvistuksesta (kun maksutapana on Klarna-lasku tai Klarna-tili) tai maksusuorituksen kirjauduttua järjestelmäämme (kun maksutavaksi on valittu ennakkolasku omaan sähköpostiisi). Toimitamme tilauksesi posti- tai matkahuoltoennakkona vain erityistapauksissa, tarvittaessa ota yhteyttä myyntiimme siitä sopiaksesi.

Mikäli jostain syystä emme pystyisi toimittamaan tilaustasi kahden viikon kuluessa suorituksestasi, otamme sinuun yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Kun saat paketin, toimi näin!

  • Tarkista HETI tuotteen kunto, mikäli tuote on vioittunut matkalla, ota välittömästi yhteys myyntiimme,  ilmoita virheestä viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä! Näin ehdimme peruuttaa maksusuorituksien jatkokäsittelyn. Tarkempaa tietoa vaihdosta- ja palautuksista löydät tämän sivun lopusta.
  • Mikäli haluat palauttaa/vaihtaa tuotteen, ota välittömästi yhteys myyntiimme, ilmoita palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä! Muussa tapauksessa veloitamme toimituskulut. Tarkempaa tietoa vaihdosta- ja palautuksista löydät tämän sivun lopusta.
  • PALAUTETTAVASSA TUOTTEESSA PITÄÄ OLLA  ALKUPERÄISET  HINTA- JA TUOTETIETOLAPUT PAIKOILLAAN. Mikäli nämä on tuotteesta poistettu tai tuotetta on muuten käytetty, ei tuotteella ole palautusoikeutta.

Huomautusaika

Jos tuotteissa on huomautettavaa (esim. jos tuote on viallinen), ilmoita virheestä/palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä joko sähköpostitse os. myynti[at]urheilupajala.fi tai puhelimitse 08 474 666. 

Vaihto- tai palautusoikeus

Vaihto- tai palautusoikeus on 14 päivää tuotteelle, joka on siististi myyntikuntoisena alkuperäispakkauksessaan ja käyttämätön. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita, räätälöityjä tuotteita eikä tuotteita, jotka eivät ole enää myyntikuntoisia sellaisenaan. Palautettavassa tuotteessa pitää olla siihen kuuluvat hinta- ja tuotetietolaput paikoillaan, Urheilu Pajala ei ota vastaan sellaisia tuotteita, joista nämä on poistettu. 

Ilmoita palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä joko sähköpostitse osoitteeseen myynti[at]urheilupajala.fi tai soittamalla numeroon 08 474 666, jolloin saat tarkemmat ohjeet koskien palauttamista. Palauta tuotteet postin tai Matkahuollon kautta (riippuen siitä kumpi on ollut toimitustapana) asiakaspalautuksena, jolloin Urheilu Pajala maksaa postimaksun. Mikäli tuote palautetaan meille ilman yhteydenottoa, veloitamme toimituskulut.

Asiakaspalautus: 

Black Friday tuotteille 24.11.2017 emme myönnä ilmaista asiakaspalautusta. Vähennämme asiakaspalautuksesta johtuvat toimituskulujen summan ( LÄHETYS-JA PALAUTUKSEN ) kauppasumman asiakaspalautuksessa. Osapalautuksia Black Friday tuoteryhmän tilauksille emme myönnä, vaan tilaus pitää palauttaa kokonaisuudessaan. Huomio myös seuraava: Kun Asiakas käyttää räätälöityä ( Klarna ) maksupalvelua tilauksessa, asiakas on korvausvelvollinen tuotteen myyneelle yritykselle maksupalvelun käyttöön ottamisesta.  

Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että asiakaspalautuksesta jää aina kuitti, jossa on LÄHETYSTUNNUS. Mikäli paketti katoaa, lähetyksen seuraaminen pitää olla palvelun tarjoajalla mahdollista. Mikäli palautus tehdään ohjeiden vastaisesti, paketin katoamisesta vastaa asiakas. Urheilu Pajala Oy ei ole korvausvelvollinen väärin palautettavien tuotteiden katoamisessa.

Maksamasi summa (tai mikäli palautat vain osan tuotteista, palauttamiesi tuotteiden hinta) palautetaan tilillesi 30 vrk:n kuluessa palautuksen saapumisesta.

Rahoitusyhtiöiden käyttäminen tilauksissa: 

Kun Asiakas käyttää räätälöityä maksupalvelua tilauksessa, asiakas on korvausvelvollinen tuotteen myyneelle yritykselle maksupalvelun käyttöön ottamisesta.  

Tuotteen vaihtaminen toiseen:

Kun asiakas haluaa vaihtaa palauttamansa tuotteen esim. isompaan/pienempään, tilalle lähetettävän tuotteen toimituskulut maksaa Asiakas. Hinnoittelussa käytetään kaupan toimituskuluja. Mikäli toimitus laitetaan Postin/Matkahuollon ennakolla, rahtiin lisätään rahdintoimittajan ennakkomaksu. Mikäli vaihdettu tuote palautetaan takaisin muun kuin tuotteen viallisuuden vuoksi, palautuksen maksaa aina tilaaja.

Polkupyörien palauttaminen:

PALAUTUKSIA EI SAA TEHDÄ ILMAN ILMOITUSTA URHEILU PAJALAN ASIAKASPALVELUUN! 

Noutamatta jättäminen ja vastaanottaminen ei ole tilauksen peruuttamista. 

Polkupyörätilaus on aina räätälöity tilaus, jossa toimitukselle tilataan erityiskuljetus (Pakkauksen erityiskuljetus, ks. kuluttajasuojalaki). 

Polkupyörien palauttamisessa tilaaja vastaa kaikista lähetyskuluista (ks. kuluttajasuojalaki). Palautettavan tuotteen suojaamisesta ja pyörän palautumisesta virheettömänä liikkeeseen, vastaa tilaaja (pakkausohje palautuksissa toimitetaan asiakkaalle erikseen). Palautettavan pyörän on oltava käyttämätön. Mikäli pyörään on asennettu lisätarvikkeita tai takuu, jossa on suojarekisteröinti varkaustakuun varalle, pyörää ei saa palauttaa ilman että asiasta sovitaan Urheilu Pajala Oy:n kanssa. Asiakaspalvelu: myynti@urheilupajala.fi tai 044-3384007

Mikäli palautettavassa tuotteessa on käytön jälkiä (naarmu, maalivaurio, lommo tai hajonnut osa) ei tuotteella ole palautusoikeutta. Kokeileminen ja tuotteen palauttaminen on sovittava aina erikseen myynnin kanssa.

Mikäli pyörää ei palautetta siinä toimitetussa laatikossa ja suojata lähetystä ohjeistuksen mukaan, asiakas on korvausvelvollinen lähetykseen tulleista kuljetusvaurioista. Oikean pakkaamisen ohjeistuksen saat ilmoituksesi yhteydessä sähköpostiisi.

Rahoitusyhtiöiden ja maksupalveluiden käyttäminen tilauksissa

Kun Asiakas käyttää hänelle yksilöityä rahoituspalvelua tilauksessa, asiakkaalta veloitetaan rahoitusyhtiön veloituksen mukainen palvelumaksu maksupalvelun käyttöön ottamisesta, vaikka tilaus peruuntuisikin. 

Maksuvälityspalveluiden käyttöehdoista saat lisätietoa palveluntarjoajien omilta www-sivuilta. Tarkista osamaksu- ja laskutuspalveluiden käyttämiseen liittyvät mahdolliset lisämaksut ja korot palveluntarjoajalta. Huomaa, että valitessasi lasku- tai osamaksuvaihtoehdon, palveluntarjoaja voi lisätä tilinavaus-, korko- ym. kuluja valitsemastasi maksutavasta ja -ajasta riippuen. Varmista nämä suoraan palveluntarjoajalta.

LINKKI: Klarna, Standardisoitu eurooppalainen kuluttajaluottotieto. 

LINKKI: Checkout, Everyday ja joustoluotto kuluttajille

HUOM!  Säästyäksemme turhilta asiakaspalautuksilta, saat tuotteen sopivuudesta sinulle apua asiakaspalvelustamme 044-3384007 tai 08-474666.